HTML

Friccek földjén

A blog eredeti apropóját egy 2008-as, három hónapos németországi tartózkodás adta. 2010 novemberétől azonban a friccek földjén dolgozom és élek, és minden ezzel kapcsolatos tapasztalatomat szeretném lejegyezni magamnak, egyben megosztani a nagyközönséggel.

Friss topikok

  • Zs. : @Audianer: Szívesen ismerek meg akár 51 éves mérnököket is. :) Ha erre jársz, szólj! (2011.11.29. 16:04) Nyelvében él a nemzet
  • Bluebyrd: Már hallottam korábban is, hogy nincs SMS szolgáltatás a német bankoknál. De ennek már pár éve és ... (2010.11.29. 11:19) Hivatali ügyek
  • Miss Butterfly: Velkám bekk :) Pusszantás. Regeltem, hogy hozzádszólhassak itt is :) M (2010.11.08. 13:23) Friccek földjén reloaded
  • SzűtsAndras: Tényleg ha már iwiwen vagy, nézd meg a videót ami fent van!:) Terenzi horror nights-szal kapcsolat... (2009.03.18. 20:36) Europa Park
  • Michelke: Gyönyörűek ezek az épületek! Ez a kastély még így romosan is szép, milyen lehetett fénykorában!? (2008.10.21. 10:34) Heidelberg

Sprechen Sie Deutsch?

2008.07.09. 22:08 Zs.


"Aki idegenben él, üres térben lépeget magasan a föld fölött, és nincs alatta védőháló, amit az embernek a saját hazája nyújt, ahol rokonai, kollégái, barátai vannak, s ahol játszva megérteti magát a nyelven, amit gyerekkora óta ismer."
/Kundera: A lét elviselhetetlen könnyűsége/

Az a legnagyobb baj, hogy Kunderának igaza van. Éppen elég baj, hogy az ember családja, barátai és kollégái oly messze vannak, de az a fránya nyelv!

Jómagam németül a legkevésbé sem beszélek, egyetlen mondatot tanultam meg eleddig egész életemben: "Das ist der einzige Satz, den ich auf Deutsch kann". És ez sajnos így is van. Persze az ember azért megért szavakat, de csak akkor, ha valami hochdeutsch-szerűt hall, nem azt a sesegős rettenetes dialektet, ami ezen a környéken dívik (aszongyák ismöste, meg najncis). Ígyaztán azzal a naiv vággyal érkeztem a friccekhez, hogy angolul majd gond nélkül megértjük egymást.

Nem így lett. Legelébb azzal kellett szembesülnöm, hogy nem beszél ám itt mindenki angolul. Persze gondoltam én, hogy az utcán nem fog a nép ugrálva örülni, hogy velem gyakorolhat, de hogy egy hotelhez tartozó apartmanház folyosóján az legyen kiplakátolva, hogy "Put the light out, please", az azért mégiscsak meglepő. Kézzel lábbal azért meg lehet tudni, amire az ember kiváncsi, de nem így gondoltam én ezt.

Kicsit lassabban esett le azonban a második tantusz: hogy ezek a friccek nem is nagyon szeretnek angolul beszélni! Mert hogy ők maguk között németül mondják, azt én értem, de mikor elhívnak engem ebédezni, és én ülök ott köztük, ők meg mondják a magukét, az egy kicsit olyan rossz, na. Társaságban idegenek általában megkérdezik, hogy beszélsz-e németül, de ez nem jelenti azt, hogy akkor ők nem fognak egész este németül beszélni a fejed felett, tudomást sem véve rólad. Erről beszámolókat is hallottam, de magam is tapasztaltam. Persze van ám kivétel, meg van, hogy mégis van kedvük, csak ritkán. Ezt is rosszul gondoltam.

Így ha valaki hosszabb időt szeretne errefelé eltölteni, csak azt tudom tanácsolni, hogy TANULJON MEG NÉMETÜL! Úgy biztos sokkal könnyebb.

2 komment

Címkék: hétköznapok friccek

A bejegyzés trackback címe:

https://friccekfoldjen.blog.hu/api/trackback/id/tr24561297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tatter 2008.07.10. 23:20:55

Nem mondok semmit.

Admin · http://mail.vmzene.hu/blog 2008.07.13. 16:00:06

Hehh.
Pedig ez még mindig könnyebb, mint egy nigériai/pakisztáni/indiai/francia(!) technikussal angolul beszélni (ha egyáltalán beszél - múltkor egy spanyol szakival csak tolmácson át tudtam zöld ágra vergődni) és már-már sírvakönyörögni, hogy dugja vissza a kábelt, ahonnan kihúzta, mert így az egész telephely leszakadt a világról... ;-)

Amúgy ne aggódj, ha nem kerülöd ki a kényszer szülte lehetőségeket a csevejre, akkor pár hét alatt alapszinten egész jól bele fogsz jönni. Muszáj lesz... :-D
süti beállítások módosítása