HTML

Friccek földjén

A blog eredeti apropóját egy 2008-as, három hónapos németországi tartózkodás adta. 2010 novemberétől azonban a friccek földjén dolgozom és élek, és minden ezzel kapcsolatos tapasztalatomat szeretném lejegyezni magamnak, egyben megosztani a nagyközönséggel.

Friss topikok

  • Zs. : @Audianer: Szívesen ismerek meg akár 51 éves mérnököket is. :) Ha erre jársz, szólj! (2011.11.29. 16:04) Nyelvében él a nemzet
  • Bluebyrd: Már hallottam korábban is, hogy nincs SMS szolgáltatás a német bankoknál. De ennek már pár éve és ... (2010.11.29. 11:19) Hivatali ügyek
  • Miss Butterfly: Velkám bekk :) Pusszantás. Regeltem, hogy hozzádszólhassak itt is :) M (2010.11.08. 13:23) Friccek földjén reloaded
  • SzűtsAndras: Tényleg ha már iwiwen vagy, nézd meg a videót ami fent van!:) Terenzi horror nights-szal kapcsolat... (2009.03.18. 20:36) Europa Park
  • Michelke: Gyönyörűek ezek az épületek! Ez a kastély még így romosan is szép, milyen lehetett fénykorában!? (2008.10.21. 10:34) Heidelberg

Europa Park

2008.08.13. 20:03 Zs.

Mikor Annamari először meglobogtatta előttem az Europa Park honlapját illetve meglátogatásának gondolatát, közöltem vele kerek-perec, hogy én ennyi pénzt ugyan nem fizetek valami bóvli vidámparkért. Aztán valami olyasmi miatt egyeztem bele mégis, hogy azt olvastam, ők elmesélik nekünk Németország történetét. Mondanom kell-e, hogy Németország történetéről azóta sincs halvány fogalmam sem, ellenben olyan istenien szórakoztunk, hogy azóta keressük a megfelelő indokot a visszatérésre.

Bejárat - az Europa Park kabalafigurája egy egér


Augusztus első vasárnapján tehát autóba pattantunk, és viszonylag korán nekivágtunk a 160 kilométeres útnak. Megérkezvén rögtön a Silver Starba, Európa legnagyobb és legmagasabb hullámvasútjába ütköztünk, és csupán a hangját hallva elhatároztuk, hogy ezt ki fogjuk hagyni.

Így is maradt még bőven látni- és kipróbálnivaló. Az Europa Parkban ugyanis a legtöbb európai ország képviselteti magát, mégpedig mindegyikük igen jelentős területen, és számtalan csodával. A bejárat után Németországba csöppentünk, de gyorsan Franciaország és Olaszország felé indultunk. Fel is ültünk azonnal a Horror Vasútra, ami nagyon vicces volt. Lényegében mindenre felültünk, ami nem tűnt túl hajmeresztőnek.

France


A pizza és Crépes illat elől Svájcba menekültünk, ahol felültünk a hegyi rollerkószterre. A sorban állva többször megbántam már, hogy hagytam magam rábeszélni, de túléltük. Fotót is csináltak rólunk egy óvatlan pillanatban egy igen meredek lejtő után, és őszintén remélem, hogy azt soha többé nem látom viszont sehol. Azt hiszem a dínós vasút is Svájcban volt. Egy szimpla kiállításnak indult, aztán beültünk egy mozgó ülésbe, és egyszercsak a dínók között találtuk magunkat. Tudom, lefényképezve gagyinak tűnik, de minden mozgott, és a fények miatt elég élethű volt az egész. Egy kiélezett pillanatban még lábon is locsoltak minket. Izgi volt!

Dínóland


Eztuán Görögország következett, ahol elébb elámultunk a Poseidon vizesvasúton, majd inkább Cassandra átkát választottuk. Megintcsak besétáltunk egy terembe, ahol nem tudtuk, mi vár ránk. Majd áttereltek minket egy másik szobába, ahol két-két, egymással szemben levő padsorba ültünk, és mikor már mindenki elhelyezkedett, elkezdődött a mágia. A székeket döntögették, és a szobát forgatták körülöttünk, a népek meg visítottak.

Poseidon

 
Görögországból épp távozóban voltunk, mikor egy europarkos felvonulás közeledett felénk. Percekig jöttek a gólyalábas fazonok, sellőnek öltözött lyányok, mindenféle guruló kocsik. Azt hiszem, ha mindezt 10 évesen látom, ma más ember lennék. (Hihi)

Még mindig Poseidon - csobbanás


Persze minden országban volt egy rakás ajándékbolt, ahol lényegében ugyanazt, de néha országspecifikus dolgokat is lehetett venni. Svájcban például tehénmintás kalapot, a skandinávoknál vikingfegyvereket - persze minden csak játék! A végén az europarkos pohárnak viszont én sem tudtam ellenállni.

Rafting - utas nem marad szárazon


Görögország után Skandinávia felé siettünk, ami szerintem a leghangulatosabb rész az egész parkban. Isteni zene szól, és nagyon finom húsgombócot mérnek az étteremben - sokkal jobbat, mint az IKEÁban.

Étterem Skandináviában


Portugáliában mintha még melegebb lett volna, és itt még hajmeresztőbb volt a vizesvasút. A Santa Marián átsétáltunk, majd mikor rájöttünk, hogy az a hosszú sor előttünk épp az Atlantica SuperSplashre vár, egy óvatlan pillanatban megszöktünk. (Általában jellemző volt, hogy ha már rábeszéltük magunkat vagy egymást valami csaktízévenfelülire, a hosszú sor miatt végül feladtuk.)

Santa Maria


Spanyolországban felültünk a kisvasútra, és mentünk egy kört. Aki nem akarja bejárni az egész parkot, vagy gyorsan el akar jutni a másik végére, az enélkül nem boldogul - mi egész nap mentünk, de messze nem láttunk mindent. A vonatozás alatt azonban felmértük, mit érdemes még meglátogatni, és Spanyolországba visszatérve Anglia felé indultunk. Útközben még nosztalgiáztunk egyet egy békebeli lánchintán.

London Bus

 
A briteknél kétszer is felültünk a pirosbuszra, illetve a pörgőforgó londoni taxikat is kipróbáltuk.

Igazából egy csomó minden mást is teszteltünk, de már nem is emlékszem mindenre. Hajókáztunk egy kalózvárosban, ültünk gyerekvasúton, ahol idegszaggató zene szólt, tutajoztunk Afrikában, felültünk a körbeforgó Euro Towerbe, ahonnan az egész parkot belátni... Elképesztően nagy az egész, most olvastam a honlapon, hogy csak a kalózhajós épület 6000 négyzetméteres. És az csak egy tízperces hajókázás volt!

 Madárperspektíva (jobb felső sarokban a parkoló)


Nyolc körül elkezdték kiterelgetni az embereket, lehúzni a rolókat. Mi pedig a tömeggel kisétáltunk, néhányszor még szomorúan visszapillantottunk, majd hazaindultunk.

(Egyes fényképek Annamari kiskeze munkájával és masinájával készültek.)

8 komment

Címkék: szórakozás kalandpark europapark helloturist

A bejegyzés trackback címe:

https://friccekfoldjen.blog.hu/api/trackback/id/tr10614715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PINGU · http://bolygopingvin.blogspot.com/ 2008.08.17. 21:13:36

Jesszumpepi! Na én biztosan csak a tízévenaluli dolgokra mertem volna felülni. Vagy még azt sem. De biztosan nagyszerű lehet az a park jó, hogy elmentetek.

SzűtsAndras 2009.02.23. 19:06:04

Na, most hogy átverekedtem magam több tonna regisztráción-amit egyébként soha nem tennék-, hozzászólnék ehhez a kis beszámolóhoz.
Eleve a blog neve már "érdekes":"Friccek Földjén".. Nyilván a szándék az volt, hogy a cím ne legyen unalmas és hétköznapi, de mégis: a németekkel kapcsolatban azért vannak még ennél is szórakoztatóbb klisék.
Ez szerintem primitív és nagyon egyszerű gondolkodásra vall, de nem akarok belemenni ennek a történelmi hátterébe, tekintve, hogy 16 éves vagyok és mint ilyen, tudásom nagy része sajnos filmeken alapul ezen a téren.
Gondolom, nem Te találtad ki, de hátha olvassa az illető. Ha viszont de akkor ld...
Na de, én részemről három éve járok az Europa Parkba, kívülről-belülről ismerem és imádom.

"..hogy én ennyi pénzt ugyan nem fizetek valami bóvli vidámparkért." Ezzel nincs bajom-attól függetlenül, hogy nagyon meg kellett kapaszkodnom, nehogy kárt tegyek valamiben magam körül-, mert a tulajdon szüleimnek is ez volt először a véleményük és itthoni tapasztalataink ezt sugallják. Bár azért a budapesti próbálkozás elég felejthetetlenre sikerült...
Nekem ebben a beszámolóban csak a stílus nem tetszik. Minden szó lekicsinylő. Miért? Ez nem humor ez erőlködés. Mire jó ez?
Talán azért, mert alapvetően nem tudom hány éves létedre mégis csak egy "vidámparkról" írsz és azért hagysz magadban egy kis tartást korodhoz illően.. Nem tudom.
Kíváncsi vagyok, hányan ugranak rám :D


Ui.:Legközelebb ne hagyd ki a Silver Star-t, mert mindent megér.

Hmm.. moderáció.. szeressük

kbk 2009.03.11. 17:26:29

Hát ezért a kommentért baromi kár volt a regisztrálási procedúrán átmenned, mondhatom! 16 évesen ennél azért jobban kéne tudni szöveget értelmezni.

SzűtsAndras 2009.03.17. 16:54:45

Jaj de jó! Válasz! :)
Úgy látom Te ugyanezt tetted. Vagy hosszútávra tervezel..? Itt..? Bár van mit csemegézgetni...

Ez egy nagyon frappáns replika, de érdemes lett volna kifejteni..
Nem arról beszélek, hogy maga a beszámoló nem pozitív, hanem arról, hogy közben a stílusa lekicsinylő.
Paradoxon? Nem. Kifinomultságra vall. Csak azt nem értem, hogy mért itt kell élni vele.
És lám a kérdés még mindig ugyanaz...

Zs. 2009.03.17. 17:17:53

Szerintem te alapvetően olyan stíluselemeket látsz ebbe a cikkbe, amik nincsenek benne. Vagy nem olvastad végig.
Persze meglehet, hogy én nem találtam a megfelelő stílt: a lényeg, hogy szar vidámparknak gondoltam az Európa Parkot, és kiderült, hogy (mondjuk) egy jópofa élménypark. Így jó? :)
Akárhogyan is, nem tartozik a legnagyobb élményeim közé a kint töltött 3 hónap alatt.

Ha gondolod, nyugodtan kommentáld az egyéb bejegyzéseimet is, máramennyiben valamit hozzá tudsz tenni. Itt is többre mennénk, ha a fikahegy helyett leírnád, hogy te miért szereted ezt a helyet.
A fikára viszont nincs szükség - hálistennek ezt a blogot (sem) kötelező olvasni. :)

Zs. 2009.03.17. 17:24:42

És még egy jótanács: én a helyedben óvakodnék a teljes valós neves nicktől, pláne, ha az első hozzászólásodban még a korodat is elárulod. Másfél perces rekordidő alatt azonosítottalak be a WiWen.
Rémszem is megmondta: Lankadatlan éberség!

SzűtsAndras 2009.03.18. 20:20:34

És ez mire jó Neked? Nyilván semmi olyat nem írtam ki amit nem vállalnék...

///Szegény mégse tudott elég éber lenni :S Lehet, hogy én is egy gyilkos átok által fogom bevégezni, egy mentőakció kellős közepén, egy gyáva tolvaj mögött ülve egy repülő seprűn..///:)
//Bizony mind a hetet, kötetenként megszámlálhatatlanul sokszor:)//

Én nem fikázásnak szántam. Nem olvastad végig?
Huh de kezdünk hasonlítani..elfogultság, kökemény elvek.. :)
Visszatérve: csak egy kérdést tettem fel, de úgy látszik harmadszor kell feltennem, úgy, hogy előtte már megválaszoltam magamnak, én se vagyok normális... Nem fikázni akartam a beszámolót, hanem megvédeni a parkot, mert, hogy is szokás..? a szívem csücske! :)
Szerintem-tekintve, hogy már 3szor voltam ott plusz az éjjeli látogatások(Terenzi Horror Nights-nézz utána nagyon jóó! :) ), többet láttam belőle, tudok róla, mint Te. És tudom, hogy sokkal több annál, mint aminek látszik!
Így nem mondható rám, hogy olyan infantilis vagyok, hogy egy 1500km-re lévő vidámpark tartja bennem a lelket a recesszió kellős közepén :)

Basszus ez a Rémszemes dolog megpuhított. :(
Amint abbahagytam a "Piszkos Fred"-et és a "Gyűrűk Urát", rámozdulok a mágiára..

válaszolj!:)

SzűtsAndras 2009.03.18. 20:36:43

Tényleg ha már iwiwen vagy, nézd meg a videót ami fent van!:)
Terenzi horror nights-szal kapcsolatos..
süti beállítások módosítása